Desperat dikt försök

Jag är inte någon duktig poesi människa.
Men jag hittade en dikt som jag hade
skrivit för ett tag sen i en hög papper nyss.
Skriv gärna en kommentar och tyck till om den!


Du tar dina händer runt min midja
tittar på mig och viskar "Jag tänker aldrig lämna din sida"
Vinterkylan har stigit på
Elementen är vridna på max
Jag sträcker mig på tå
för att nå boken längst upp i bokhyllan
Vi öppnar boken tillsammans
Smuttar på våra vinfyllda glas
Jag vill aldrig någonsin släppa ditt tag

Sida efter sida, blir lusten av dig starkare
Jag stryker handen i ditt hår
Du flyttar försiktigt din hand
som långsamt smeker mitt lår
kommer det här försvinna på en minut?
Din hand flyttas försiktigt längre upp
mitt hjärta slår hårdare
Jag vill aldrig att den här boken ska ta slut.

Amina Sellin - 25 novemeber 2008

Kommentarer
Postat av: alexandra

vad duktig du är då :D

2009-01-31 @ 11:49:28
Postat av: Matilda Yli-Paavola

Jadå, hade tänkt gå ut idag eller imorgon och fixa ;)

haha <3

2009-02-04 @ 10:37:35
URL: http://tildisens.blogg.se/
Postat av: Matilda Yli-Paavola

Du har blivit utmanad i min blogg hörredu! :)

2009-02-05 @ 17:20:47
URL: http://tildisens.blogg.se/
Postat av: olivia

BRA DIKT JU

2009-02-09 @ 20:39:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0